Ode mnie

Kiedy w połowie października ub. roku – inaugurując nowy kurs dziennikarski w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie noszący nr 13 – zwróciłem się do słuchaczy, mówiąc: Mam nadzieję, że nie cierpią Państwo na triskaidekafobię, czyli paniczny strach przed liczbą trzynaście, nie przypuszczałem, że wypowiadam te słowa w złej chwili, że za kilka miesięcy spadnie na nas nieszczęście.

Byłem przekonany, że w roku 2020 – numerologicznie niezwykle ciekawym, z tymi samymi podwojonymi liczbami w wersji rzymskiej MMXX) i sumą liczb cztery symbolizują- cą cztery żywioły i cztery strony świata – nic złego nie może się wydarzyć.

A jednak w pierwszym półroczu tzw. roku autobiograficznego (liczba 2020 jest jedną z siedmiu takich liczb:: 1210, 2020, 21200, 3211000, 42101000, 521001000, 6210001000) dotknął nas koronawirus COVID-19, uziemiając na długie miesiące w domach. Zawieszone zostały zajęcia na uczelniach, a tym samym i na kursie dziennikarskim nr 13.

Dlatego z tym większą przyjemnością i satysfakcją odnotowuję fakt, że wspólnie ze słuchaczami udało nam się przygotować i wydać piąty numer magazynu Kursów Dziennikarskich w Instytucie Filologii Polskiej UP „XYZ”. Niełatwo było napisać w okresie epidemii i lockdownu zakazu wychodzenia z domu i podróżowania, kontaktów z ludźmi) wartościowe reportaże czy ciekawe rozmowy z kimś, kto na to zasługiwał.

Ale wielu słuchaczom kursu nr 13 to się udało. Okazało się, że potrafią oni również przygotować dobrą recenzję czy spełniający kryteria gatunkowe felieton, chociaż pod okiem wytrawnych specjalistów w tej dziedzinie prowadzących warsztaty należało się mocno napracować.

Finis coronat opus. Gratuluję i dziękuję autorom oraz p. Joannie Sroce, graficzce, która od lat z nami współpracuje, by od strony edytorskiej każde wydanie magazynu „XYZ” trzymało poziom profesjonalny. Zapraszam do lektury.

Maciej Malinowski
redaktor naczelny „XYZ” nr 5

Ikona ładowania Ładowanie...
Logo EAD Zbyt długo się ładuje?

Odśwież Ponowne ładowanie dokumentu
| Otwórz Otwórz w nowej karcie

Pobierz PDF [1.94 MB]

FacebookTwitterLinkedInEmailPrint