Dorota Flaga
Słownik wiedzy o mediach
pod redakcją dr Edwarda Chudzińskiego
Gatunki dziennikarskie
W końcu 2007 r. wydano "Słownik wiedzy o mediach" pod redakcją dr Edwarda Chudzińskiego. Autorzy w ośmiu rozdziałach poruszają wiele problemów dotyczących historii i obecnego stanu mediów.
Na początku możemy zapoznać się z różnymi mediami i ich rozwojem od początków istnienia. Dalej przybliżone są zagadnienia związane z prasą, radiem, telewizją i Internetem w Polsce i na świecie. Autorzy omawiają najważniejsze gatunki dziennikarskie podając liczne przykłady poprawnego i błędnego sposobu formułowania wypowiedzi. Czytelnicy zainteresowani techniczną stroną powstawania programów znajdą coś dla siebie w rozdziałach o technologii prasy, programów radiowych, telewizyjnych i łączności internetowej. Na koniec poruszone są też, niemniej ważne, zagadnienia z retoryki dziennikarskiej, ekonomiki mediów, jak również regulacji prawnych i etyki dziennikarskiej.
Całość przedstawiona jest w przystępnej i łatwej do zrozumienia i przyswojenia formie, napisana przez pracowników naukowych wyższych uczelni i praktyków - zarządców mediów, redaktorów, realizatorów programów radiowych i telewizyjnych, czy dostarczycieli usług internetowych. Opracowanie od podstaw zagadnień związanych z mediami plus narracja popularno-naukowa pozwalają czytelnikowi nabyć, bądź uporządkować i usystematyzować swoją wiedzę.
Zachęcająca do zgłębienia tej literatury jest też oprawa graficzna książki. Kolejne strony zachwycają przejrzystością, harmonią. Najważniejsze zagadnienia są wyodrębnione z tekstu, dane pogrupowane w tabelach i przedstawione na wykresach. Do całości dołączonych jest również wiele rysunków, fotografii (np. studiów nagrań, czy zdjęć współcześnie znanych i szanowanych dziennikarzy w trakcie ich pracy zawodowej) przybliżających daną tematykę, co tym bardziej uatrakcyjnia Słownik.
Gatunki dziennikarskie |
W końcu 2007 r. wydano "Słownik wiedzy o mediach" pod redakcją dr Edwarda Chudzińskiego. Autorzy w ośmiu rozdziałach poruszają wiele problemów dotyczących historii i obecnego stanu mediów.
Na początku możemy zapoznać się z różnymi mediami i ich rozwojem od początków istnienia. Dalej przybliżone są zagadnienia związane z prasą, radiem, telewizją i Internetem w Polsce i na świecie. Autorzy omawiają najważniejsze gatunki dziennikarskie podając liczne przykłady poprawnego i błędnego sposobu formułowania wypowiedzi. Czytelnicy zainteresowani techniczną stroną powstawania programów znajdą coś dla siebie w rozdziałach o technologii prasy, programów radiowych, telewizyjnych i łączności internetowej. Na koniec poruszone są też, niemniej ważne, zagadnienia z retoryki dziennikarskiej, ekonomiki mediów, jak również regulacji prawnych i etyki dziennikarskiej.
Całość przedstawiona jest w przystępnej i łatwej do zrozumienia i przyswojenia formie, napisana przez pracowników naukowych wyższych uczelni i praktyków - zarządców mediów, redaktorów, realizatorów programów radiowych i telewizyjnych, czy dostarczycieli usług internetowych. Opracowanie od podstaw zagadnień związanych z mediami plus narracja popularno-naukowa pozwalają czytelnikowi nabyć, bądź uporządkować i usystematyzować swoją wiedzę.
Zachęcająca do zgłębienia tej literatury jest też oprawa graficzna książki. Kolejne strony zachwycają przejrzystością, harmonią. Najważniejsze zagadnienia są wyodrębnione z tekstu, dane pogrupowane w tabelach i przedstawione na wykresach. Do całości dołączonych jest również wiele rysunków, fotografii (np. studiów nagrań, czy zdjęć współcześnie znanych i szanowanych dziennikarzy w trakcie ich pracy zawodowej) przybliżających daną tematykę, co tym bardziej uatrakcyjnia Słownik.